Novinky

Nový web? Ako na to?

15. júl 2015 Web design

Prečo si vybrať nový web?

                Máte web, ktorý už nespĺňa základne požiadavky dnešnej doby? Je Váš dizajn prežitkom a ľudia Vám odchádzajú a Vaše štatistiky sa zhoršujú? Responzivita Vašej web stránke nič nehovorí? Je možné, že nastal čas porozmýšľať nad zmenou.

Prvé otázky pred vytvorením webu?

                V prvom rade je si dobré uvedomiť dôvody prečo potrebujeme nový web a spísať si osnovu hlavných funkcií, ktoré by mal náš nový web obsahovať. Potrebujete prezentačný web? Predávate produkty a potrebujete e-shop a zároveň aj stránku, ktorá by bola prezentačná? Ste kreatívna spoločnosť a tak potrebujete jednoduchú a dizajnovo odlišnú stránku? Potrebujete zložitý systém registrácie a databáz?

Pre koho robíme nový web?

                Kto sú Vaši primárni zákazníci? Ako sa správajú na webe? Potrebujú jasnú štruktúru, ktorú uprednostníte pred dizajnom? Treba si uvedomiť, že každá skupina zákazníkov má svoje priority a svoje skúsenosti s webovými stránkami . Napríklad spoločnosť, ktorá sa venuje umeniu potrebuje jednoduchú a čistú stránku, na ktorej budú v popredí obrázky vo vysokej kvalite a štruktúra webu, môže kľudne byť takzvaná *one-page stránka (*stránka, primárne určená aby všetok dôležitý obsah bol na jednej hlavnej strane). Na druhej strane firma so zameraním na predaj produktov, ktoré sú zložité na technické spracovanie potrebuje jasne oddelené podstránky a kategórie a dlhé popisy aby sa zákazník dostal k potrebným informáciám.

CE kolaz dve 1 1900x700

 

Vytváranie webu

                Keď už sme si zvolili cestu vytvorením nového webu alebo redizajnom starého, je potrebné vedieť, čo všetko k tomu budete potrebovať aby bola práca na Vašom novom webe, čo najrýchlejšie dokončená a vy ste mohli začať používať novú verziu Vášho webu.

Správny hosting?

                Je potrebné popremýšľať nad vhodným providerom pre Váš hosting a pre Vašu doménu. Na Slovensku máme viacerých väčších hráčov na tomto trhu. Odporúčam si dobre prezrieť ich ponuky a porovnať si možnosti hostingu a až potom si zvoliť Vášho favorita. Napríklad ak preferujete vytváranie webu pomocou rôznych cms systémov tak je dobré si zistiť, či daná spoločnosť poskytuje aj napríklad špeciálne hostingy pripravené presne na mieru pre tieto systémy (wordpress….atď.). Ďalej sa treba zamerať na poskytovanú podporu k hostingu a pozrieť si odporúčania zákazníkov.

integrate-analytics-with-cm

 

Vytvorenie obsahu       

                Dobré zadanie pre spoločnosť, ktorá vám web vytvorí je základom úspechu spolupráce. Vytvorte si obsah ešte pred začatím vytvárania webu, majte pripravené grafické materiály, obrázky, poprípade logá v rôznych verziách. Avšak môžete túto prácu zveriť aj Vášmu dodávateľovi , táto položka síce dokáže zvýšiť potrebné finančné prostriedky na tento projekt, ale keď zveríte prácu do rúk profesionálom, ktorí majú skúsenosti a prax v tejto oblasti tak Vám môžu priniesť know-how, ktoré získali pri práci s podobnými projektmi.

Dizajn?

                Dôležitosť dizajnu netreba podceňovať, ale naopak ani preceňovať. Ako sa hovorí v jednoduchosti je krása. Zadajte firme, ktorá Vám vytvára web podmienku nech Vám vytvorí tri verzie základného dizajnu stránky a skúste vytvoriť anketu, prostredníctvom ktorej oslovíte Vašich zákazníkov a oni potom následne budú môcť zahlasovať za finálnu verziu Vašej web stránky. Skúste byť kreatívny, pokiaľ nemáte to správne cítenie pre dizajn tak prenechajte dizajn profesionálom a skúste im aspoň v základe zhrnúť ako by mala vyzerať koncepcia vašej stránky a oni Vám poradia a vytvoria dizajn podľa vašich potrieb. Nie je nič zložitejšie ako neprávne pochopenie zadania webu. :)

Fonty? (typ písma)

                Písmo je dôležitou súčasťou každej web stránky, využívajte bezpečné web fonty. Google fonts je veľmi vhodnou pomôckou, načítavajte svoje fonty z externých google serverov. Určite si dva až tri základné fonty, ktoré budú použité na Vašej stránke. Optimalizujte veľkosť fontov, uistite sa či je Vaša stránka dobre čitateľná a prehľadná. Nepoužívajte moc ozdobné typy písiem ak to nie je úplne nutné. Myslite na Vašich návštevníkov alebo zákazníkov a prispôsobte písmo pre lepšiu navigáciu po stránke.

Farby?

                Neoddeliteľnou súčasťou dizajnu sú farby. V našom predošlom článku sme písali o nástrojoch, ktoré Vám pomôžu pri výbere správnych farieb. Viaceré spoločnosti už od začiatku majú určené korporátne farby, tieto farby sú následne použité aj na webe. Pri výbere farieb odporúčam vybrať minimálne tri farby, ktoré použijete na Vašej web stránke. Mozog vníma farby podvedome, využite preto asociácie farieb s emóciami. Nezabúdajte, že farby majú vplyv aj na našu náladu a preto je potrebné vhodne zvoliť kombináciu farieb, ktoré pasujú k vašim produktom, službám a k Vašej cieľovej skupine.

DTP článok

Optimalizácia obsahu? (SEO)

                Optimalizácia obsahu pre internetové vyhľadávače je základnou podmienkou pre uchytenie sa novej stránky na webe. Skutočné tajomstvo spočíva v správne optimalizovanej webovej stránke, ktorá je následne atraktívna pre vyhľadávače a používateľov. Nezabúdajte na základne aspekty SEO –

  • copywriting
  • linkbuilding
  • registrácia do vyhľadávačov
  • analýza kľúčových slov
  • štruktúra web stránky

Responzivita

                Vytvárajte stránky, ktoré sú pripravené na všetky typy zariadení, ktoré používajú Vaši návštevníci. Optimalizujte Váš web pre tablety, smartfóny, menšie obrazovky. Nezabúdajte, že vyhľadávače milujú responzívne stránky. V mobilite je sila a preto sa už žiadna stránka nemôže zaobísť bez responzívnej verzie pre rôzne zariadenia. Už dneska Google uprednostňuje responzívne weby vo vyhľadávaní a tak sa Vám ľahko môže stať, že pri starej neresponzívnej web stránke prídete o svoje pozície.

responzivita1

Testing

                Keď už máme vytvorenú stránku, tak je potrebné ju začať testovať, ešte pred tým ako ju spustíte na web. Otestujte registrácie, emaily, spätné odkazy, responzivitu web stránky. Prejdite si Vašu stránku na viacerých zariadeniach. Zaregistrujte viacerých užívateľov. Vyskúšajte každú časť svojej stránky, či funguje správne.

                Na koniec by sme uviedli, že cesta vytvárania novej web stránky je komplexná a netreba podceňovať ani jeden aspekt, ktorý sme spomenuli v článku. Preto je potrebné vybrať si vhodného partnera pre tvorbu webu a zveriť tak túto prácu do rúk profesionálom. Nezabúdajte, že ak nie ste na webe, je to ako keby ste ani vôbec neexistovali. :)



Späť na novinky


O autorovi

Róbert

Róbert "Saki"

..web dizajnér..


  • Reklamná agentúra Preston Champagne mi pomohla zrealizovať moje podnikateľské vízie a nápady, tak ako sa mi ani nesnívalo. Dokonale vystihli moju predstavu a pripravili mi skvelý štart do podnikania.
    Dianka Samolejová, CEO at Nueva Via Cakes,
  • Team prestonchampagne vyborne odhadli potreby firmy a nasli adekvatni reseni. To vse v opravdu velmi rychlem case. Nejvice si cenim flexibility a smyslu pro detail. Diky za skvelou praci.
    Jitka Frühaufová, CEO at Sleep4U,
  • Preston Champagne je tím šikovných, flexibilných a ústretových ľudí. Spoluprácu s nimi si veľmi pochvaľujeme a ceníme. Ich služby sú profesionálne a na vysokej úrovni. Sme radi, že sme si správne vybrali a veríme, že spoluprácu budeme naďalej prehlbovať.
    Pavol Michalina, CEO at Vianema,